Forum Forum Apokalipsy Strona Główna
 Forum
¤  Forum Forum Apokalipsy Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Apokalipsy
2012 - New World Order - Zjawiska nadprzyrodzone - Ezoteryka - Rozwój Duchowy - UFO - Nauka
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Magia Żywiołów ... Magia Świec

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Apokalipsy Strona Główna -> Zjawiska nadprzyrodzone i niewyjaśnione Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Magia Żywiołów ... Magia Świec
Autor Wiadomość
koccur
Forumowicz.
Forumowicz.



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:06, 21 Mar 2006    Temat postu: Magia Żywiołów ... Magia Świec
 
Cytat:

W starożytności filozofowie okultyści dzielili ducha natury na cztery oddzielne części odpowiadające czterem żywiołom. Są nimi: Ogień, Ziemia, Powietrze i Woda.
Duchy te, czy też personifikacje sił żywiołów otrzymały nazwy, nadane im przez Paracelusa. Duchy Ognia to salamandry, duchy Ziemi to gnomy, duchy Powietrza to sylfy, a duchy Wody to rusałki.
Najprawdopodobniej, Paracelsus utworzył wyrazy pochodne od greckich i łacińskich pojęć. I tak "salambe", to po grecku palenisko, "gnoma"- to wiedza, "silpha", to motyl, a "unda" po łacinie oznacza falę. Zgodnie z żywiołowymi cechami, salamandry wyobrażamy sobie jako istoty z żywego płomienia. Gnomy to małe, karzełkowate istoty w kolorze szaroburym. Sylfy są tworkami wiotkimi, zwiewnymi, a rusałki są wodniste, koloru zielonego albo niebieskiego.

Opiekunowie żywiołów
W naukach okultystycznych każdy żywioł posiada swego opiekuna. I tak: Dżinn, to władca salamander, Ghob- władca gnomów, Paralda- sylfów, a Niksa włada rusałkami. Opiekunowie ci przedstawieni są na kartach tarota jako królowie i królowe szpad, pentakli, różdżek i monet, gdyż mogą przyjmować dowolną płeć.
Do wizji psychicznej, Dżinn pojawia się jako płomienisty olbrzym. Jego ciało tworzy splot płomieni, a skośne oczy jarzą się czerwienią.
Ghob ukazuje się w posatci pękatego, ciężkiego stwora, o zwartej postaci. W znanych bajkach występuje jako gnom albo chochlik emanujący starością, mądrością i siłą.
Paralda jest pokręconą postacią złożoną z bladoniebieskiej lub szrej mgły. Ma kształt nieokreślony, wiotki i ciągle go zmienia.
Niksa też jest płynny. Utworzony z zieloawoniebieskiej aury kiwa się tam i z powrotem, upstrzony srebrnymi smugami i szrymi mackami władzy.

Opisy opiekunów żywiołów są magicznymi lub fantazmatycznymi wyobrażeniami, które służa magowi do kontaktowania się z siłą danego żywiołu. Tak naprawdę są one obrazami opiekunów żywiołów powstałymi w wyobraźni. Są one takimi, jakimi pojawiają się w wizji psychicznej tych, któzy je wywołują, i tak powinien je wizualizować mag posługujący się magią żywiołów.
Praktyka magii żywiołów polega na przywoływaniu sił żywiołów wszechświata, reprezentowanych przez duchy tych żywiołów i czterech pilnujących ich włądców. Nowoczesna nauka wykrywa liczne siły tworzące i utrzymujące wszechświat, zaś magiczny kosmos składa się z czterech fundamentalnych bloków: Ognia, Ziemi, Powietrza i Wody.
Siły żywiołów przedstawione są w sterodawnej księdze mądrości, znanej jako Tarot. Symbolizują je cztery przybory praktykującego maga oraz podział znakówzodiaku w astrologii. Nie należy traktować ich wyłącznie jak energii fizycznych, gdyż mają one również naturę duchową. Nauki ezoteryczne zawsze podkreślają jedność ducha i materii.
Jak na górzez, tak i na dole uznajemy, że siły żywiołów mają swe odbicie zarówno w naturze, jak i w ludzkiej psychice. Znaczenie tych czterech żywiołów wyjaśniono dalej, ich zaś odpowiedniki stosowane w działalności magicznej podano w aneksie.



Cytat:

Główne cechy żywiołów

Woda, jako żywioł, stanowi zasadę ruchu i zmiany. Nieustannie się zmieniająć, wyobraża zmiany zanstrojów naszej jaźni, nie wyłączając miłości romantycznej. Żywioł wody jest więc tym, co włada naszymi zdolnościami wyobrażeniowymi, inspiracją, doznaniami pozazmysłowymi, snami, uczuciami, oczyszceniem, emocjami, płodnością, przyjaźnią, przyjemnością i miłością. Kolorem przypisowanym temu żywiołowi jest błękit- uważany za z natury żeński.
Ciało ludzkie składa się w 90% z wody. W świat fizyczny wstępujemy z wód płodowych macicy. W wielu dawnych mitach morze symbolizujące łono Wielkiej Bogini Matki, uważane jest za miejsce powstania wszelkiego życia. Ten pogląd potwierdzony został przez nowoczesną naukę.

Ziemia, przedstawia zasadę wytrwałości i stabilizacji. Jest ona tym planem fizycznym, na który wchodzimy po to, by przebyć szkołę zwaną życiem i dobyć potrzebne doświadczenie. Otaczającego nas świata nie należy ignorować, jakby był niebezpieczną iluzją. Trzeba potraktować go jako miejsce pobierania duchowych nauk. Żywioł Ziemi włada sprawami materialnymi, wzrostem, śmiercią, obfitością i płodnością. Kolorami Zimi są zieleń i brąz, ogólnie się uważa, że ma charakter żeński.
W dawnych pogańskich religiach Ziemia uważana była za Wielką Boginię Matkę. Wiara ta przetrwała do dziś w postaci znanego zwrotu Matka Natura i w wiejskim określeniu kobiet ciężarnych jako "Matek Ziemi". Ostatnio wśród naukowców rozważany jest pogląd, że planeta Ziemia jest żyjącym organizmemi, co sokawe, nadano jej nazwę Gai, w ślad za grecką boginią Ziemi.

Powietrze, (jako żywioł) obrazuje zasadę przystosowania i rozprzestrzeniania się. Zarządza intelektem, za którego pomocą uzasadniamy wszechświat, rzutując nań nasze filozoficzne poglądy. Na poziomie magicznym żywioł Powietrza panuje nad inteligencją, wizualizacją, porozumiewaniem się, pamięcią, wiedzą roumową i skupieniem umysłu. Kolorem Powietrza jest kolor żółty i ma ono charakter męski.
W większości dawnych religii powietrze łączono ze swobodnie unoszącą się energią duchową. Wiatr i oddech zawsze były uważane za symbol siły życia. Tarot, chociaż pochodzi z wczesnego średniowiecza, zachowuje starożytną wiedzę ezoteryczną. W Tarocie duchowy aspekt powietrza wyobraża Głupiec- jedna z kart dużego arkana. Pod pstrokatym ubirem błazna kryje się adept magii przebywający nie kończącą się podróż przez życie, doświadczając je rozumem.

Ogień, jako żywioł, symbolizuje zasadę siły i energii. Zarządza uzdrawianiem, energią fizyczną, twórczością, destrukcją, oczyszczeniem i seksualnością. W aspekcie magii Ogień wyobraża siłe woli maga, która musi być ukierunkowana na uzyskanie złożonego celu. Jeżeli jego wola będzie wypaczona lub wymknie się spod kontroli, to wynik jego działań będzie niszczący zarówno dla niego samego, jak i jego otoczenia. Ogień jest potężną żywiołową siła. Trzeba dobrze nad nim panować, by osiągnąć maksimum korzyści. Osoby słabe duchem, nie powinny wykonywać magii. Zetknięcie się z żywiołem Ognia natychmiast oddzieli przysłowiowe owce od wilków. Kolorem żywiołu Ognia jest czerwień- jest on charakteru męskiego.
W mitologii ogień, to dar bogów dany ludziom; od czasów jego odkrycia był uznawany za siłę świętą. W czasie dni świątecznych palono na wzgórzach święte ognie. Miały one symbolizować energię i światło Słońca. Ogień był też powszechnie poczytywany za symbol duchowego oświecenia.

Wszystkie wymienione siły żywiołów można wyzyskać do wewnętrznego zrównoważenia, albowiem wszystkie one są obecne w naszej ludzkiej psychice. Podane niżej przykłady ukazują dodatnie lub ujemne wpływy żywiołów na ludzką psychikę.

Właściwości żywiołów

Woda. Dodatni wpływ tego żywiołu uwydatnia się w osobie zrównoważonej emocjonalnie, która charakteryzuje się twórczą wyobraźnią. Osoba taka może mieć przekonujące sny lub wizje psychiczne. Typy wodne dodatnie są zmysłowe, romantyczne i twórcze, przy tym są wyrozumiałe wobec uczuć i emocji inneych ludzi. Są dobrymi słuchaczami, osobami łatwymi w obejściu i uważanymi za sympatyczne.
W przypadku, gdy żywioł wodny oddziałuje negatywnie, dotknięta nim osoba będzie niestała emocjonalnie, chwiejna, niezdecydowana, rozkojarzona, nieszczera i marzycielska. Osobę taką często określa się mianem "mięczak". Może cierpieć na depresje, mieć złe humory, traktować inntch z obojętnością, być skupiona na sobie do tego stopnia, że ulega przywidzeniom lub hipochondrii.

Ziemia. Osoba będąca pod pozytywnym wpływem Ziemi jest praktyczna, metodyczna i twórczo krytyczna. W działaniu stabilna, a ogólnie sprawia wrażenie osoby godnej zaufania, mającej duże pocucie rzecywistości. Może mieć zdolnościmaualne, być dobrym rzemieślnikiem i zachowywać dużo spokoju w irytujących sytuacjach.
Niezrównoważony żywioł Ziemi przejawia się jako nudzenie się, lenistwo i brak przedsiębiorczości. Osoba tego typu będzie zadowolona, przechodząc przez życie bezładnie. Będąc tępą, leniwą i niepraktyczną, często zdradza skłonności do przesadnego, destruktywnego krytykowania. Intelektualnie jest surowa i dogmatyczna.

Powietrze. Żywioł dodatnio zrównoważony tworzy osobowość o umyśle badacza, dociekliwą, mającą dobrą pamięć. Jest osobą kompetentną o charakterze ekstrawertywnym. Tacy ludzie łatwo się przystosowuja do nowych okoliczności, mają wrodzoną zdolność do porozumiewania się z innymi i są ekspertami w myśleniu konkretnym.
Gdy zaś żywioł Powietrza jest nizrównoważony, dotknięta tym osoba cierpi na brak troski o szczegóły, jest skłonna do powierzchowności. Tego typu osoba jest niepraktyczna, aż do przesadym nie jest zdolna sprostać wymogom życia, ma trudności z wyrażaniem mysli i nie potrai zdecydować, czego chce. Mawia się, że "chodzą głową w chmurach".

Ogień. Żywioł ten, jeśli jest pozytywnie wbudowany w psychikę, tworzy osobowość energiczną, o dużej pewności siebie. Osoby takie łatwo się wyrażają na wszystkich poziomach, są ekstrawertywne, towarzyskie i doskonale opanuwują swą emocjonalną jaźń.
Jeśli jednak żywioł ten wyrazi się negatywnie, wytwarza osobowość indywidualistyczną, aż do samolubstwa. Taka osoba jest samowłdna, egocentryczna i nadaktywan. Ludzie tacy są skłonni do wyjątkowej gwałtowności i na ogół bywają agresywni.

W przypadku idealnym wszystkie te żywioły powinny być zrównoważone w psychice adepta magii, lecz taka doskonałość u większości z nas nie występuje. Jeśli jednak uważasz, że masz w sobie niezrównoważone siły żywiołów, to braki możesz wyrównać, posługując się techniką magiczną. Technika ta wykorzystuje cztery symbole żywiołów, zwane niekiedy tattwami. (Tattwa- prawda, prawdziwa istota, podstawowa zasada, to co istotne we wszystkich rzeczach. Tattwa jest "istotnością", prawdziwym bytem.) Symbole te są stosowane we wschodnich praktykach magicznych, ale zostały też przejęte przez zachodnią tradycję magiczną.


ogien czerwony trójkat
powietrze zółte kolo
Woda to srebrny półksiężyc poziomy
ziemia czarny kwadrat
Kolory żywiołów
Cytat:


Do tattw zostały przypisane trasycyjne kolory siłżywiołów stosownych w zachodniej magii w miejsce zwykłego na Wschodzie systemu kolorów. Tattwami są: srebrny albo błękitny półksiężyc dla żywiołu Wody, czarny lub brązowy kwadrat dla Ziemi, żółty okrąg dla Powietrza i czerwony trójkąt dla Ognia. W tej postaci figury te mogą symbolizować cztery siły żywiołów dla celów medytacyjnych.
Najpierw skopiuj te symbole, każdy na oddzielnym kawałku białego kartonu. Użyj w tym celu pióra lub pisaka w odpowiednim kolorze. Wybierz sybol, odpowiadający temu żywiołowi, który twoim zdaniem jest niezrównoważony w twej osobowości, np. żółty okrąg Powietrza, gdy masz słabą pamięć albo jest ci trudno rozmawiać z ludźmi. Postaw karton na poziomie wzroku u usiądź na krześle, w egipskiej pozie meytacyjnej.
Wpatruj się w ten symbol przez kilka minut. Wyobrażaj sobie, że wychodzisz ze swego ciała i przenosisz się w kierunku tego symbolu żywiołu. Możesz też zamknąć oczy i wizualizować to wydarzenie, jeśli tak będzie ci łatwiej.
Znajdujesz się teraz wewnątrz symbolu, jesteś nim otoczony, gdyż jest trójwymiarowy. Będąc otoczony symbolem, wyobrażaj sobie, że ujemne cechy twej osobowościsą zastępowane pożądowanymi aspektami dodatnimi. Jeżeli używasz żółtego okręgu Powietrza wyobrażąj sobie, że twoja pamięć się poprawia. Oddychaj powoli, wyobrażając sobie siebie w pokoju pełnym obcych ludzie. Przechodzisz od jednej grupki do drugiej i włączasz się do rozmów. Wróciwszy z tej wewnętrznej podróży łątwiej ci będzie rozmawiać z ludźmi.
Stopniowowycofuj się swą świadomością z symbolu żywiołu. Siedzisz teraz znowu na swey krześle, a to czegodokonałeś, wkróce się zrealizuje. Nie oczekujnatychmistowych wyników, stostuj tę technikę przez pewien czas, a zaobserwujesz, że coś się zmienia w ujemnej stronie twej osobowości.




Cykle słoneczne i pory roku

Tattwy znajdują się w określonym stosunku do pewnych przemian kosmicznych mających wpływ na okresowe cykle wzrostu i rozpadu, a takżę na sprawy dotyczące ludzkości. Praktykujący mag powinien dostrzegać cykle słoneczne i się nimi posługiwać. Są one istotne, chociaż działanie ich jest powolniejsze od krótkookresowych wpływów księżycowych.
Okresy wyznaczane są przez dni równonocy wiosennej i jesiennej, gdy dzień trwa równie długo co noc oraz dni przesilenia zimowego i letniego, tj. najkrótszy i najdłuższy dzień roku. Dni równonocy przypadają na dzień 21 marca i 23 września, dni zaś przesilenia zwykkle na dzień 21 grudnia i 21 czerwca. Okresy podlegające wpływom żywiołów są następujące.

Okres wysiewów 21 marca - 20 czerwca
Okres zbiorów 21 czerwca - 22 września
Okres planowania 23 września - 22 grudnia
Okres rozpadu 21 grudnia - 20 marca


Cykle te mają charakter długoterminowy, toteż mag wykorzystujący je musi poczekać, zanim się pojawią oczekiwane wyniki. Na przykład rytuał wykonany dla określonego celu w dniu równonocy wiosennej może nie dać wyniku przez równonocą jesienną, więc dopiero posześciu miesiącach. Zatem należy je stosować tylko do długoterminowych potrzeb i zadań.
W miarę postępu na okultystycznej ścieżce, zauważysz, że ważne sprawy twego życia rozwiązują się w okolicach równonocy i przesileń. Jak tak, ponieważ ważne zmiany zachodzą wtedy na poziomach wewnętrznych. Szczególnie okres równonocy wiosennej może być okresem wielkich przewrotów. Przyjaciele mogą nagle zniknąć z twego życia i być możę nie uda ci się nawiązać z nimi kontaktu przez jesienną równonocą, jeżeli w ogóle będzie to możliwe. Zastąpią ich jednak nowe znajomości, które nawiążesz wkrótce po równonocy.
Czas głębokiej zimy między grudniem a marcem jest okresem, w którego ciągu możesz się pozbyć niechcianych zależności lub zdecydować, jaki kierunek chcesz nadać swemu życiu w ciągu nadchodzącego roku. Ten rodzaj magicznego działania zachował się w powszechnym zwyczaju czynienia noworocznych postanowień, choć niewielka ich ilość ma szanse przetrwać do końca stycznia.
Czas od równonocy wiosennej do środka czerwca jest okresem nowych początków, czynienia planów i rozpoczynania przedsięwzięć. Od letniego przesilenia do równonocy jesiennej w drugiej połowie września będziesz zbiereał wyniki swoich poprzednich poczynań. Czas od równonocy do zimowego przesilenia jest czasem analizy minionych wydarzeń i popełnionych błędów oraz czasem planowania przyszłości.
W mniejszym stopniu cykle sezonowe odpowiadają podziałowi magicznego okręgu, znanemu pod nazwą ćwiartek albo stron świata. Oddziaływanie ich jest nastepujące:

Woda Zachód i zmrok
Ziemia Północ (geograficzna) i północ (środek nocy)
Powietrze Wschód i świt
Ogień Południe (goegraficzne) i południe (środek dnia)


Jeżeli byś chciał zrównoważyć siły żywiołów w czasie wznoszenia magicznego okręgu w twej świątyni lub miejsca magicznych działąń, to wizualizuj w każdej ćwiartce obrazy wyrażające te cztery energie i porę dnia związaną z ich oddziaływaniem. Przykłady wyobrażeń magicznych, którye możesz do tego celu zastosować podane są niżej.

Zachód Rzeka płynąca o zmroku w wilgotny dzień
Północ Kamień stojący nocą na śniegiem pokrytym trzęsawisku
Wschód Szczyt górski wynurzający sięz mgły o poranku
Płudnie Igień buzujący na prostokątnym kamieniu



Nawizywanie kontaktu z żywiołami

Ponizej podano nieco bardziej złożony sposób kontaktowania się z siłami czterech żywiołów. Predstawia on podróż wewnętrzną, podczas której poszukujący napotyka symbole żywiołów i doświadcza ich działania.

Przyjmij egipską pozę maedytacyjną. Usiądź wygodnie i wizualizuj przez sobą drzwi. Są to stare, średniowieczne, ebowe drzwi. Klamka ma postać ciężkiego, żelaznego pierścienia. Chwyć ten pierścień i obróć go. Pchnij drzwi i przejdź przez nie.
Przed tobą gęsta szara mgła. Idź przz tę mgłę i poczuj jak się wokół ciebie kłębi. Jest zimno i wilgotno, ale prawie tego nie zauważasz . Mgła rzednie, zaczynasz dostrzegaćotoczenie.
Stoisz na zboczu stromego wzgórza. Stok się obniża, wokół ciebie są płaty śniegu. Patrzysz a w dół na zalesioną dolinę. Po drugiej stronie doliny są wzgórza podobnie do tego, na którym się znajdujesz. Spojrzawszy w górę widzisz niebo z przemykającymi się biłymi chmurkami. Silny wiatr targa twym ubraniem i rozwiewa ci włosy. Czujesz rześki chłód wiatru na twazy. Umysł masz jasny, wszelkie problemy zdmuchnął wiatr, wszystko błyszczy jasnością.
Schodzisz powoli w dół stoku wyboista ścieżką widoącą między granitowymi skałami. Niżej na zboczu rosną niewielkie krzewy, a dzikie kwiaty czepiają się mchu porośniętych skał.
Przed tobą jest ściana drzew. Zbliżywszy się rozpoznajesz jodły. Wchodzisz między drzewa, idąc ciągle w dół, w stronę doliny. Stopniowo jodły ustępują drzewom liściastym, poznajesz dęby, jesiony, brzozy i jarzębiny. Wchodzisz teraz w zalesioną dolinę, nadal idąc ścieżką słyszysz szum wody płynącej w oddali.
Ciepło słoneczne przebija się przez gałęzie drzew. Chłodny wietrzyk szepceponad tobą w liściach. Las rozbrzmiewa śpiewem ptaków, a na podszyciu po obu stronach ścieżki poruszają się drobne zwierzątka.
Ścieżka rozszerza sięnagle przechodząc w polanę. W jej środkuu młody człowiek w zielonym postrzępinym ubraniu o średniowiecznym kroju siedzi ze skrzyżowanymi nogami na prostokątnym kamieniu. Gra na flecie, a z czoła wyrastają mu jelenie rogi. Przerywa grę i przygląda się tobie wchoszącemu na polanę. Podszedłszy bliżej, widzisz jego skośne oczy i spiczaste uszy.
Rogaty człowiek się usmiecha, unosząc lewą dłoń w geście powitania. Dziwaczny jego wygląd nie odstrasza cię. W istocie emanuje z niego spokój i opiekuńczość. Rozpoznajesz w nim włdcę tego lasu; do niego należy teren, na który wszedłeś.
Jakiś ruch na podszyciu odwraca twa uwagę na parę sekund. Wróciwszy spojrzeniem, stwierdzas, że rogaty człowiek zniknął. Idziesz więc dalej w stronę szumu płynącej wody.
Po kilku metrach ścieżka skęca wzdłuż szybko płynącej rzeki. Z nurtu rzeki wystają okrągłe szare kamienie wygładzone wodą omywającą je od stuleci. Zgrzałeś się w czasie długiej wędrówki przez las, klękasz obok rzeki, spryskujesz wodą twarz. czyniąc tak wyobrażaj sobie, żę uzdrawiające energie wody zmywają z ciebie wszelkie duchowe niczystości, oczyszczając twą wewnętrzną jaźń.
Odświeżony chłodną wodą podążasz delaj ścieżką wzdłuż rzeki w górę pod prąd. Rzeka jest teraz węższa, musisz być już blisko jej źródła. Przed tobą pojawia się źródło wytryskujące ze szczeliny między prastarymi skałami.

Minąwszy źródło porośnięta trawą, którą cały czas podążałeś idąc przez las, zaczyna się piąć w górę. Wspinasz się między wielkimi głazami oplecionymi korzeniami drzew. Przed tobą widzisz naturalną bramę utworzoną przez duże głazy, za nią widnieje ciemne wejście do górskiej groty. O obu stronach wejścia do groty ustawione są głazy z wyrytą spiralą- taką, jaką widziałeś już przy żródle.
Czujesz, jak coś cię ciągnie w stronę groty, jakbym tam ze środka ktoś cię przyzywał. Przechodzisz między dwoma głazami, wchodząc w ciemność. Stopniowo wzrok twój przywyka do panującego mroku, dostrzegasz jarzące się łągodnym światłem grzyby pokrywające ściany groty.
Po wejściu, z zewnątrz grota wydaje się być chłodna i wilgotna, jednak, wchodząc gębiej, czujesz ciepło. Ściany połyskują kolorami starożytnych malowideł. PRzedstawiają one sceny z polowań, bogów z rogami na głowach, tańczące figury, spiral, i boginie o pustych twarzach. Na dnie jaskini rozrzucone są liczne kości zwierzęce.
Korytarz prowadzi cie do dużej podziemnej pieczary. Ściany jej są przezroczyste, a za nimi poruszają się niewyraźne cienie pulsujące czerwoną poświatą. Wydaje się, że ta podziemna pieczara żyje.
Przed tobą w dnie pieczary zieje duży otwór. Spojrzawszy w dół przez ten otwór widzisz płominie i roztopioną lawę. Z oworu wydobywa się fala gorącego powietrza, zmuszając się do cofnięcia się.
Przed tobą na dnie pieczary leży kawałek górskiego kryształu. Wygląda tak, jakbyś właśnie został odłupany od otaczających cię skał. Jest on z grubsza ociosany i ma kolor żółtawoszaty. Zafascynowany, chwytasz ten dziwny przedmiot. Jest lodowaty w dotyku, mimo upału panującego w tej podiemnej jaskini.
Kryształ, gdy go oglądasz, robi sięklarowny. W środku poruszają się kolorowe światełka podobne do tych ze ścian groty. Zaczyna pulsować w twej dłoni. Jest tak, jakbyś trzymał w ręku ludzkie serce. Kryształ jarzy się teraz jaskrawym białym światłem wypełniającym jaskinię. Dostrzegasz tylko światło, i tylko ono wypełnia twój umysł.
Jest ciemno. Unosisz się w zupełnej ciemności. Nie słychać żadmych dźwięków. Naokoło tylko czarna nicość. Cisza otacza cie absolutna.
Stopniow pojawiają się słabe punkciki świetklne w otaczającej ciemności. Wydaje ci się, jakby się zbilżały i stawały coraz bardziej jaskrawe. Rozpoznajesz gwiazdy. Unosisz sie w przestrzeni międzygwiezdnej. W dali widoczne są galaktyki. spirale gwaizd okrążające niewidzialne jądro, poruszają sie jak statki kosmiczne w rozległej przestrzeni. Jesteś w stanie spokoju i pełnego zjednoczenia ze wszechświatem i wszystkimi istotami.
Gwiazdy zaczynają blednąć. Raz jeszcze otacza cię coemność. W tej ciemności zbliża się do ciebie jaskrawe światło. Z bliska rozpoznajesz w nim ogromny kryształ podobny do tego, który podjąłeś z dna jaskini.
Wpadasz w ten kryształ, jesteś w nim. Jaskrawe białe światło przepełnia twój mózg. Znowu stoisz w podziemnej jaskini, z małym kryształem w dłoni. Zmienił on barwę, wróciwszy do swego pierwotnego żółtawoszarego koloru.
Położywszy kryształ tam, skąd go wziąłeś, cofasz się do wyjścia jaskini. Mijając owe dwa stojące głazy przy wejściu, schodzis ścieżką w dół w kierunku źródła.

Przed tobą unosi się z wilgotnego podłoża gęsta szara mgła. Wchodzisz w mgłę, któa cie otacza. Przez mgłę dostrzegasz dębowe drzwi, otwarte tak, jak je zostawiłeś. Rzekraczasz je, zmykając starannie za sobą.

Podróż wewnętrzna dobiegła końca, możesz już otworzyć oczy.
Ta podróż wewnętrzna doprowadza podróżującego do czeterch sił żywiołów: powietrza, Wody, Ziemi i Ognia. Końcowe spotkanie z kryształem w podziemnej jaskini prowadzi do spotkania z Duchem, kryjącym się za tymi czterema siłami żywiołów świata naturalnego.
Na początku opisano opiekunów tych czterech żywiołów. Reprezentują oni siły żywiołów, w postaci, którą łatwo zrozumieć i zapamiętać. Przy praktykowaniu magii żywiołów zawsze jest wskazane wywołanie opiekuna danego żywiołu.
Tak na przykład, jeżeli wykonujesz rytuał dla pozyskania materialengo bogactwa, to powienieneś przywołąć Ghoba, władcę gnomów. Wyobraź go sobie tak, jak to opisano wcześniej. W tym działąniu magicznym wykorzystaj swój pentakll i wrpowadź do rytuału symbolikę arkanów mniejszych tarota, monety albo pentagramy, a szczególnie asa monet i dziesiątki monet, które obie symbolizują powodzenie materialne.
Krty te ułożone na ołtarzy albo miejscu twojej pracy, posłużą jako symbole dla kncentracji lub medtytacji. Resztatalii kart odpowiada pozostałym siłom żywiołów. są nimii: Buławy(Powietrze lub Ogień), Puchary (Woda) i Miecze (Ogień lub Powietrze). Można je wykorzystać, gdy zachodzi taka potrzeba w rytuałach magii żywiołów wraz z przyborami magicznymi.

1.Jedną z najprostszych sztuk magicznych która pochodzi z magii natury jest magia świec, czyli ich palenie. Jest to łatwe ponieważ nie potrzeba do tego długich i trudnych rytuałów oraz wielu przedmiotów towarzyszących. Materiały potrzebne do magii świec można nabyć w każdym sklepie usługowym, a sama magia może być praktykowana w jakimkolwiek pokoju czy sypialni.

2.Większość z nas wykonała swój pierwszy akt magii świec podczas swoich pierwszych urodzin, zdmuchując malutkie świece na naszym pierwszym torcie urodzinowym, a pomyślenie zyczenia to czysta magia. Ten dziecinny zwyczaj jest oparty na trzech magicznych sztukach:
- koncentracji
- siłę woli
- wizualizacji.
Więc tak, gdy dziecko pragnie aby życzenie stało się prawdą musi uważnie zdmuchnąć wszystkie świece ( koncentracja ), wizualizuje efekt końcowy ( myśli życzenie ), ma nadzieję że się sprawdzi ( siła woli ).

3.Rozmiar i kształt świec których używasz jest nieistotny, jednak świece dekoracyjne, bardzo duże, czy o niezwykłych kształtach nie będą właściwe do rytuału, gdyż mogą rozpraszać maga ( a on MUSI byc skoncentrowany nad swim zadaniem ). Większość magów woli używać świec o standardowych kształtach i rozmiarach. Te które są sprzedawane w różnych kolorach dla użytku domowego są w sam raz

4. Świece których użwywasz w celach magicznych MUSZĄ być nienaruszone, nigdy wcześniej nie użyte. Pod żadnym warunkiem nie wolno wykorzystać świecy która wczesniej towaryszyła przy kolacji lub była wykorzystana jako "nocna lampka" przy łóżku. Jest bardzo ważny powód dla którego nie można pracować z już wykorystanymi przedmiotami, otóż wibracje które pozostały w raz użytym przedmiocie mogą przeszkadzać w pracy, a nawet zachamować jej efekty.

5. Niektórzy magowie którzy są uzdolnieni plastycznie wolą zrobić swoją własną świecę dla potrzeb rytuału i na użytek magii. To praktyczne ćwiczenie nie tylko jednoczy świecę z twoimi własnymi wibracjami, ale co ważniejsze podnosi siłe magii. Specjalistyczne sklepy sprzedają wosk i formę razem z knotem, olejkami zapachowymi i innymi przedmiotami.

6. Wosk podgrzewamy dopóki stanie się ciekły, wlewamy go do formy gdzie juz znajduje się knot o odpowiedzniej długości. Wosk zostawiamy aż się ochłodzi i kiedy to nastąpi zdejmujemy formę, pozostawiając doskonałą świecę. Specjalne olejki lub perfumy mogą być dodane do wosku przed jego studzeniem, aby uzyskać pożądany kolor i zapach do konkretnego rytuału.

7. Kiedy zakupiłeś lub zrobiłeś swoją rytualną świecę, musisz ją naoleić i "ubrać" przed spaleniem. Celem ozdabiania świecy jest utworzenie duchoweg połącenia między nią, a jaźnią maga, jego pierwotnymi instynktami. Przez duchowe napiętnowanie świecy podczas jej zdobienia, obciążasz ją własnymi wibracjami, ponad to odciskasz pożądany efekt w wosku. Świeca staje się rozszerzeniem energii życiowej i siły mentalnej maga.

8. Po ozdobieniu świecy, wyobraź sobie że jest ona magnesem psychicznym z pólnocnym i poludnowym biegunem. Wetrzyj olejek w świecę zaczynając od góry ( północny koniec ) kończąc w połowie drogi. Zawsze wcieraj w tym samym kierunku w dół. Następnie zrób to samo zaczynając z dołu ( południowy koniec ), kończąc w połowie...

9. Najlepszymi olejkami do przygotowania świecy będą naturalne, które można łatwo dostać. Niektóre sklepy okultystyczne dostarczają specjalne olejki do magii świec, mają zazwyczaj egzotyczne nazwy. Jesli mag nie chce używać tych, może wybrać posujący mu olejek lub perfum z własnych źródeł.

10. Świeca której używasz może być kolorowa, zgodnie ze znaczeniem kolorów:
biały- duchowość i spokój
czerwień- zdrowie, energia, siła, odwaga, potencja seksualna
różowy- miłosne zauroczenie
żółty- intelekt, wyobraźnia, pamięć i twóczość
zielony- płodność, obfitość, szczęście i harmonia
niebieski- inspiracja, mądrość okultystyczna, ochrona, poświęcenie
purpurowy- korzyści materialne, zdolności psychicne, siła duchowa, idealizm
srebrny- inspiracja, jasnowidzenie, energia stralna, intuicja
pomarańczowy- ambicja, kariera, prawo

11. Jeśli chcesz użyć magii świec dla uzrowienia, powinieneś wybrać świecę czerwoną. Żeby zdać egzamin, spal żółtą. Aby zyskać wiedzę ezoteryczną spal niebieską. Oczywistym jest że te kolory połączone są ze znakami zodiaku i siłami planet

12. Najłatwiejszą formą magii świec jest spisanie pożądanych efektów rytuału na "dziewiczym" kawałku papieru. Możesz użyć kolorowgo papieru zgodnie z kolorem świecy. Spisz swoją prośbę używając magicznego alfabetu np.: enochiańskiego, malachiańskiego, etc. Kiedy już napiszesz co byś chciał osiągnąć, zwizualiuj swoje mażenia stające się żęczywistością. Zwizualizuj sobie wizję doskonałego partnera, wizję podwyżki, etc.

13. Po napisaniu pragnień, delikatnie zegnij papier w doniosły sposób. Włóż koniec papieru w płomień świecy. Jeszcze raz mocno skoncentruj się nad tym co przgniesz osiągnąć.

14. Po zakończeniu rytuału, pozwól świecy aby się całkowicie spaliła. Nie musisz być cały czas przy niej, ale upewnij się że jest to bezpieczne i nic nie spalisz lub uszkodzisz woskiem. Nigdy nie używaj dwa razy tej samej świecy w jakimkolwiek rytualem magicznym.

15. Kiedy odprawiasz rytuał który dotyczy dwóch osób (np. uzdrowienie osoby znajdującej się daleko) wtedy druga osoba maoże być symbolicznie reprezentowana przez inną świecę. Wystarczy tylko abyś znał datę urodzin tej osoby i użył odpowiedniej świecy dla znaku zodiaku.
Baran- czerwień
Byk- zielony
Bliźnięta- żółty
Rak- srebrny
Lew- pomarańczowy
Panna- żółty
Waga- różowy
Skorpion- czerwony
Strzelec- purpurowy
Koziorożec- czarny
Wodnik- obojętnie
Ryby- różowoliliowy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
limona
Forumowicz.
Forumowicz.



Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Wto 20:58, 21 Mar 2006    Temat postu:
 
I znowu nadawanie mistycyzmu rzeczom z którymi każdy z was się spotyka na codzień, czy jak wychodzi slońce nie cieszycie się wewnętrznie, jak położycie się na ziemi, czy nie łatwiej odpoczywacie, czy jak wiatr zawieje w upalny dzień nie odczuwacie jego kojącego chłodu?? Dlatego zamiast doszukiwać się w tym mistycyzmu spróbujcie docenić piękno i błogosławieństwo przyrody.
pozdrawiam



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
koccur
Forumowicz.
Forumowicz.



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:11, 21 Mar 2006    Temat postu:
 
Ahh limona limona Ty realistko może tak trochę piękna z możliwości?
z marzeń o magii a nie tylko to co udowodniono....



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
limona
Forumowicz.
Forumowicz.



Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Wto 21:32, 21 Mar 2006    Temat postu:
 
A czy ja mówię o tym co udowodniono, sama zajmuję się magią od ponad 10 lat i wiem co piszę, i nie piszę tego po to żeby psuc twoje piękne marzenia, ani nie mówię że magia jest zła, to ludzie są nieodpowiedzialni i nie myślą o konsekwencjach, mówię Ci to po to, żeby Ci uświadomić że magia to nie zabawka, która nie niesie za sobą żadnych konsekwencji i jak Ci się znudzi to będziesz mógł odłozyć ją w kąt!!!
pozdrawiam



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
koccur
Forumowicz.
Forumowicz.



Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:54, 21 Mar 2006    Temat postu:
 
Jak nie jak tak Confused
To Ty jesteś panem swojego czasu Confused
Przynajmniej ja nim jestem.
A co do magii to jak się chce już zakończyć z tym zabawę to trzeba zamknąć przed pozbawieniem z myśli wszystkie portale (że tak się wyrażę, wiadomo o co chodzi)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
limona
Forumowicz.
Forumowicz.



Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Wto 22:02, 21 Mar 2006    Temat postu:
 
I tym stwierdzeniem udowodniłeś że jednak nie wiesz o co chodzi i czym jest tak naprawdę magia. Dla Ciebie to zwykłe rzucanie zaklęć i odprawianie rytuałów dla polepszenia losu swego bądź innych.
Ze ścieżki magii nie ma odwrotu, i to nie dla tego że coś Cię będzie prześladować, bo możesz pozamykać wszystkie portale jak to nazwałeś, zamkniesz sie tylko przed astralem, możesz też zaprzestać używania energii, jednak nie zmieni to faktu, iż przez magię zacząłeś inaczej postrzegać świat, a tym samym za bardzo zacząłeś "odstawać od ogółu" dostrzegając piękno otaczającego Cię świata, zacząłeś też dostrzegać obłudę ludzi, oraz odczuwać byty astralne (czasem nawet dostrzegać), a tego nie znienisz choć byś nie wiem jak się starał, nie staniesz się na powrót tym samym człowiekiem którym byłeś zanim zacząłeś na poważnie w to brnąć Sad .
pozdrawiam



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 22:34, 21 Mar 2006    Temat postu:
 
Zgadzam się z Tobą limona.
Magia jest jak bumerang ... zbliżajac się do niej na zawsze pozostawiamy w swoim życiu miejsce dla niej

PS: Ortografia !



Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 0:06, 22 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Erhni
Forumowicz.
Forumowicz.



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 23:44, 21 Mar 2006    Temat postu:
 
Ale w sumie dobry tekst. Bo może jak Bóg stworzył Ziemię i życie również pomyślał o wodach itp., jej prawdziwym "byciu" na tej Ziemi. Tzn. przyznaczył jej pewną rolę jak i każdemu na tym świecie.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Apokalipsy Strona Główna -> Zjawiska nadprzyrodzone i niewyjaśnione Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy